Personvernerklæring for Montgomery AS

Daglig leder ved Montgomery AS er ansvarlig for behandling av personopplysninger hos selskapet.

Besøksadresse: Oscars Gate 20, 0352 Oslo

E-post: kontorleder@montgomery.no

Tlf: + 47 902 03 504

Org. nr.: 912890201

For spørsmål du måtte ha om vår behandling av dine personopplysninger kan du kontakte oss på kontorleder@montgomery.no

 

Denne erklæringen ble sist oppdatert 09.09.2025.

1. Formål og behandlingsgrunnlag 

Vi behandler personopplysninger til følgende formål: 

a) Timebestilling og henvendelser 

  • Opplysninger: navn, e-postadresse, telefonnummer og eventuelle opplysninger som fremgår av henvendelsen. 

  • Behandlingsgrunnlag: nødvendig for å inngå eller oppfylle avtale (GDPR art. 6 (1) b). 

b) Kurs, seminarer, foredrag og medieproduksjoner 

  • Opplysninger: navn, telefonnummer, e-postadresse, fakturaadresse og relevante opplysninger for registrering og gjennomføring. 

  • Behandlingsgrunnlag: nødvendig for å oppfylle avtale (GDPR art. 6 (1) b). 

c) Rekruttering 

  • Opplysninger: CV, søknad, attester og referanser. 

  • Behandlingsgrunnlag: berettiget interesse og tiltak før eventuell arbeidsavtale (GDPR art. 6 (1) f og b). 

d) Pasientjournal 

  • Opplysninger: de opplysningene som kreves etter pasientjournalforskriften. 

  • Behandlingsgrunnlag: rettslig forpliktelse (helsepersonelloven § 39 og pasientjournalforskriften, GDPR art. 6 (1) c og art. 9 (2) h). 

e) Oppfølging og rådgiving 

  • Opplysninger: navn, telefonnummer, e-postadresse. 

  • Behandlingsgrunnlag: samtykke fra den registrerte (GDPR art. 6 (1) a). 

  • Opplysninger: arbeidsnotater  

  • Behandlingsgrunnlag: samtykke fra den registrerte (GDPR art. 6 (1) a).  


All behandling skjer innenfor EU/EØS. 

 

2. Utlevering og databehandlere 

Vi deler ikke personopplysninger med tredjeparter med mindre det foreligger lovpålagt plikt eller gyldig behandlingsgrunnlag. 

Vi benytter databehandlere for drift og lagring: 

  • Digiflow AS (systemdrift) 

  • Tripletex (regnskap) 

  • Konfidens(journalsystem) 

Alle databehandlere behandler personopplysninger innenfor EU/EØS og vi har inngått databehandleravtaler som sikrer informasjonssikkerhet. 

 

3. Lagringstid 

  • Henvendelser: Slettes fortløpende 

  • Kurs/foredrag/avtaler: lagres så lenge det er nødvendig for administrasjon, fakturering og oppfyllelse av lovpålagte krav (f.eks. bokføringsloven).  

  • Nyhetsbrev: slettes når samtykke trekkes tilbake. 

  • Rekrutteringsdokumenter: slettes senest 6 måneder etter avsluttet prosess, med mindre annet er avtalt. 

  • Pasientjournal: lagres i minimum 10 år etter siste innføring, jf. pasientjournalforskriften § 14. 

  • Oppfølging og rådgiving: slettes ved prosjektetavslutning, prosjekter uten sluttdato vurderes særskilt 

 

4. Dine rettigheter 

Du har rett til: 

  • innsyn i hvilke opplysninger vi behandler, 

  • retting av feilaktige opplysninger, 

  • sletting når vilkårene er oppfylt (egne regler gjelder for pasientjournal), 

  • begrensning av behandling, 

  • dataportabilitet (der behandlingsgrunnlaget er samtykke eller avtale), 

  • å trekke tilbake samtykke der dette er grunnlaget. 

For å utøve dine rettigheter: send e-post til kontorleder@montgomery.no. Vi besvarer henvendelser innen 30 dager. 

 

5. Klager 

Dersom du mener vår behandling er i strid med gjeldende regelverk, kan du klage til Datatilsynet. 

Datatilsynet: 
E-post: postkasse@datatilsynet.no 
Tlf.: +47 22 39 69 00 
Postadresse: Postboks 458 Sentrum, 0105 Oslo 
Nettside: www.datatilsynet.no 

6. Endringer 

Ved endringer i tjenester eller regelverk kan denne personvernerklæringen bli oppdatert. Nyeste versjon er alltid tilgjengelig på vår nettside. Dersom endringene er vesentlige, varsles berørte personer direkte dersom vi har deres kontaktopplysninger.